Welkom,

Stichting Elim is een kleinschalig initiatief uit Maassluis en ondersteunt een belangrijk project voor kinderen in Anjungan, West-Kalimantan, Indonesië. Onze twee voornaamste activiteiten zijn het onderhouden van een kinderhuis en een agrarische school. Onze zuster organisatie in Indonesië draagt zorg voor het dagelijks bestuur van deze twee projecten.

Levend water

De naam Elim is afgeleid van de plaats Elim waar het volk Israël na een zware tocht door de woestijn terecht kwam. Daar vonden zij bij 12 waterbronnen en 70 palmbomen een plek om tot rust te komen. Vandaar uit begon de 40-jarige woestijnreis.
Stichting Elim is vernoemd naar deze plaats omdat vele kinderen een traumatische ervaring hebben. Water is hoop, beweging en leven. Stichting Elim wil deze kinderen een kans geven op een betere toekomst en op een menswaardiger bestaan.
Opmerkelijk is dat op het terrein van Elim 12 enorme visvijvers zijn en 70 palmbomen het terrein verrijken.

Het Elim terrein bevindt zich bij Anjungan op een afstand van twee uur rijden van Pontianak, op West-Kalimantan, Indonesië.

Jubileum jaar 2019

Op 5 maart 2019 bestond Elim 25 jaar! Dat is gevierd met een groots feest voor de leiding, de leraren en de kinderen. Cees Rijke en Rianne Noordzij zijn vanuit het bestuur in Nederland op eigen kosten op bezoek gegaan! Het verslag van de jubileum viering is op onze Facebookpagina te vinden. Ook in de Elim Courant van mei 2019 is een verslag te vinden.